Wprowadzenie- SKM dla Wrocławia

Szanowni Państwo
W roku 2002, a więc 9 lat temu, zaproponowałem stworzenie w aglomeracji wrocławskiej systemu Szybkiej Kolei Miejskiej. Niestety- propozycja nie wzbudziła zainteresowania. Ja, proponując koleje miejskie zakładałem (jako ekonomista wyspecjalizowany w tym temacie) wprowadzenie na sieć kolejową odrębnego przewoźnika kolejowego wyspecjalizowanego w przewozach miejskich.

Tymczasem wówczas, 9 lat temu, dziennikarze byli skrajnie przeciwni idei obalenia monopolu PKP. Temat podjęli, ale nie napisali o tym że domagałem się obalenia monopolu. Znaleźli lokalnych miłośników kolei, i przedstawili opinie ich oraz dyrektorów z PKP. Ów państwowy przewoźnik podjął nawet jakieś próby, ale mentalność z ubiegłej epoki ujawniła się także przy podejściu panów z PKP do tego tematu.

Tymczasem ja mówię- kolej miejska się uda, o ile Przewozy Regionalne od tego pomysłu i jego realizacji będziemy trzymać jak najdalej. Zabierzmy im pociągi, nowy podmiot może przejąć nieco maszynistów, i to wszystko. To musi być nowy, niezależny podmiot, najlepiej prywatny, ale może być też podmiotem komunalnym.

Oto kolekcja starych planów sprzed 9 lat, liczę na podjecie tematu. I obalenie monopolu PR w tym regionie.

Z wyrazami szacunku,

Adam Fularz,
Ekonomista transportu, ekonomista miast i regionów, IL oraz Instytut Ekologiczny
Warszawa.

Komentarze

Popularne posty